Savremeni način života nam je doneo mnoge prednosti, ali i mnoge negativne uticaje na opšte psiho-fizičko zdravlje pojedinca.
Stres, nekretanje i gojaznost zauzimaju veoma visoku poziciju među bolestima 21. veka.

Najbolji način za prevazilaženje stresa jeste da naučimo da se nosimo sa njim.
Zato je bitno da naučimo kako da umirimo um i telo.
Kako umiriti um?
Pišite-možete pisati ono što Vas muči, možete da zamislite da se ispovedate nekome kome zaista verujete.
Ispoljite svoja osećanja-pričajte, smejte se, plačite, ali nikako ne potiskujte svoja osećanja.
Radite ono što volite ( kreativne radionice, sport, umetnost, ljubimci). Možda vam se čini da ste prezauzeti za takve stvari, ali te aktivnosti će vas rasteretiti i učiniti da se osećate bolje.
Meditacija vam pomaže  da opustite mišiće, umirite um i misli.
Disanje utiče na celo telo, odnosno način na koji dišemo. Duboko  disanje je dobar način za smanjenje tenzije i čini da se osećamo opušteno.
Postoji veoma mnogo metoda za poboljšavanje načina disanja,  ali joga i meditacija zauzimaju prvo mesto.
Disanje iz stomaka je veoma opuštajuće i  lako se sprovodi.
Osnovna vežba:
1. Sedite ili lezite u udoban položaj
2.Stavite jednu ruku na  stomak ispod rebara, a drugu na grudi.
3.Duboko udahnite kroz nos i osetite kako se stomak pomera napred. Grudi ne treba pomerati.
4.Izdišite polako kroz stegnute usne, kao da zviždite. Osetite kako se stomak pomera ka unutra i na kraju pritisnite stomak da se izbaci sav vazduh.
5.Ponovite vežbu 3-10 puta.
Vežbe disanja utiču na smanjenje tenzije,stresa, i pomažu nam da tokom bilo koje vrste rekreacije  pravilno dišemo kako bismo umanjili pritisak na  srčani sistem. Još jedan način za poboljšanje psiho-fizičkog statusa jeste raznovrsna ishrana, bogata vitaminima i mineralima.
Dijetetskom suplementacijom nadoknađujemo sve bitne minerale, vitamine, proteine koje tokom dana ne unesemo u dovoljnoj količini ili izgubimo tokom svakodnevnih aktivnosti.