Kada govorimo o mastima, bitno je da razgraničimo koje su dobre, a koje loše za naš organizam.
Loše masti povećavaju nivo holesterola u krvi i rizik od nastanka mnogih bolesti, dok dobre masti štite naše srce i podržavaju opšte zdravlje organizma.

Uloga masti:
-idealan izvor energije
-masno tkivo štiti organizam od povreda i trauma pri udarima, ujedno je dobar toplotni izolator, a štiti telo  od    preteranog rashlađivanja.
-transportna uloga (vitamini rastvorljivi u masti)

Tokom hroničnog lišavanja hrane, masti postaju dominantan izvor energije.

 Hrana koja sadrži LOŠE masti:

Punomasno meso,punomasni mlečni proizvodi, puter, punomasni sirevi, sladoled, grickalice, slatkiši, pržena i pohovana hrana, kolači, torte, itd.

Hrana koja sadrži DOBRE masti:

Maslinovo ulje, ulje repice, avokado, masline, badem, orah, kikiriki, razne vrste ribe ( tuna, losos, haringa, sardina…). 
Derivat omega 3 igra veoma važnu ulogu u razvoju mozga i funkciji vida, podižu nivo dobrog HDL holesterola, utiču povoljno na zdravlje srca i krvnih sudova, pa unos ribe 2 do 4 puta nedeljno, kao i unos maslinovog ulja smanjuju rizik od oboljenja kardiovaskularnog sistema.
Laneno ulje sadrži veliku količinu Omega 3 masnih kiselina.

Sva ulja su osetljiva na toplotu, pa je bitno znati kako ih čuvati. Svetlost razgrađuje vitamin E u ulju, dok držanje u frižideru može izazvati zgušnjavanje, zamućenje i  povišenje tačke topljenja.

Izmenjene masne kiseline smatraju se odgovornima za oštećenje imunog sistema, stvaranje slobodnih radikala visoko reaktivnih molekula što može dovesti do stvaranja ćelija kancera, a utiču i na metaboličke poremećaje.

Rezerve masti kod netreniranih ososba su:
20-35% kod žena
10-20% kod muškaraca
Kod sportista iznose:
5-15% kod muškaraca
10-25% kod žena

1 gram masti ima 9 kCal, odnosno, da bismo izgubili 1kg masti, potrebno je utrošiti 9000 kCal.

Zato je bitno unositi u organizam adekvatne i izbalansirane obroke u određenim vremenskim intervalima, piti minimum 3l vode, a rekreaciju ( brzi hod, pešačenje, vožnju bicikla, plivanje, fitnes, itd ) uvrstiti u svakodnevne aktivnosti kako bismo ostali  u zoni zdravlja.

Pored fizičke aktivnosti i pravilne ishrane ( hrana bogata vitaminima, mineralima, vlaknima i ostalim hranljivim materijama) postoje proizvodi koji nam mogu pomoći pri redukciji telesne težine. Međutim, treba biti obazriv prilikom odabira istog, kako bi naš metabolizam bio ubrzan na pravi način bez negativnih posledica. Povećana težina dovodi do niza zdravstvenih oboljenja ( bolesti kardiovaskularnog sistema, dijabetesa, koronarnih bolesti, itd).

Naša preporuka su biljne kapsule koje svojim bogatim sastavom ubrzavaju metabolizam, oslobađaju energiju i utiču na smanjenje apetita.