Ugljeni hidrati predstavljaju najznačajniju hranu za veći deo svetske populacije, a dnevni unos ugljenih hidrata obezbedjuje se kroz hleb-žitarice i voće-povrće. U namirnicama kao što su meso, mleko, semenje i  koštunjavo voće nalazi se umerena količina ugljenih hidrata.

   Namirnice poput kolača, torti i slatkiša, sadrže PROSTE ŠEĆERE koji bivaju vrlo lako apsorbovani u crevima i dovode do naglog povećanja glukoze u krvi, na šta se nadovezuje naglo oslobadjanje insulina. Svako preterano unošenje ove vrste šećera, uvod je za smanjenje otpornosti organizma, skloniji smo infekcijama i različitim vrstama gljivičnih oboljenja.

Veoma je bitno imati zdrave, izbalansirane obroke sa vremenskom razlikom između, redukovati unos pržene, začinjene brze hrane siromašne kvalitetnim hranljivim materijama, jesti što više termički neobrađene hrane ( vo?e, povrće, sveže ceđeni sokovi).

Ugljeni hidrati imaju ulogu da služe kao izvor goriva u CNS-u, metabolički su okidač za oksidaciju masti i aminokiselina, ulaze u sastav brojnih jedinjenja u organizmu, ali prvobitna uloga jeste da predstavljaju osnovnu materiju za dobijanje energije u ćelijama svih tkiva. Nervne ćelije i eritrociti kao energetski supstrat, mogu koristiti samo glukozu.

Jedan od načina držanja stabilnosti glikemije jeste fizička aktivnost. Svakodnevna šetnja u trajanju od 30 minuta, može imati veoma pozitivne efekte na naše zdravlje.

Ukoliko postoje uslovi, kombinovane fizičke aktivnosti bi u velikoj meri pomažu našem organizmu da budemo  u zoni zdravlja. 

3 puta nedeljno po 60 min vežbi oblikovanja, snage i gipkosti uz praćenje laganog trčanja, vožnje bicikla ili pešačenja, predstavljaju pravi izbor rekreacije za sve uzraste.

Glikemički indeks odrđenih namirnica:

Hleb-beli 69, pecivo- 59, pirinač-72, špageti-50, kornfleks-80, musli-66, jabuka-39, banana-62,

suvo grožđe-46, grašak- 51, krompir-70, šargarepa-92, pasulj- 29… 

Vrlo je bitno da napomenemo važnost unosa kvalitetnih ugljenih hidrata u ishrani, posebno kod sportista. U sportovima koji zahtevaju visoke energetske zahteve, troši se od 1000-3000 kcal, stoga je bitno da postoji brza obnova ugljenohidratnih rezervi.

Sa obzirom na tempo života koji nam je nametnut, postoje mnogi dijetetski suplementi koji pomažu da držimo organizam dovoljno budnim, odnosno da imamo dovoljno energije za svakodnevne aktivnosti, ali trebamo znati koji proizvod nama prvenstveno odgovara.

Šejkovi kao zamena za obrok, pored proteina, sadrže vitamine i minerale, čime redukuju apetit, a ujedno snabdevaju naš organizam vrlo bitnim materijama koje su neophodne za svakodnevne funkcije organizma. 

Naša preporuka je Slim Line Meal Replacement mix