Svima nam se događalo da nakon ručka nastavimo da se prejedamo i pojedemo još i veliku kesicu čipsa, kutiju keksa ili celu čokoladu. Pogledajte koje su karakteristike emocionalne gladi:

Javlja se naglo – Fizička glad se javlja postepeno, signalima u želucu, emocionalna glad dolazi naglo, kao „napad“.

Usredsređena je na specifičnu hranu – Imamo potrebu da jedemo baš određenu vrstu hrane i nijedna zamena nas ne zadovoljava.

Događa se „iznad vrata“ – Počinje u ustima i umu. Usta žele da okuse picu ili krofnu sa čokoladom. Intenzivno razmišljamo o željenoj hrani.

Obuhvata automatsko ili odsutno konzumiranje hrane – Kao da tuđa ruka grabi sladoled i stavlja vam ga u usta (automatsko jedenje) ili uopšte niste primetili da ste pojeli celu kesicu keksa (odsutno jedenje).

Nemoguće je odložiti je – Emocionalna glad traži hranu odmah da bi se neugodna emocija ublažila što pre. Povezana je sa uznemirujućom emocijom. Šef je vikao na vas. Sin vam ima problema. Emocionalna glad se javlja u uznemirujućoj situaciji.

Ne jenjava ni kada ste siti – Budući da jedemo da bismo umrtvili neugodna osećanja, a ne da bismo nahranili telo, to često završi prejedanjem.

Podstiče krivicu – Paradoks emocionalnog prejedanja jeste u tome što jedete kako biste se osećali bolje, a tada se kritikujete jer ste jeli keks, kolače… Obećavate sebi da ćete se iskupiti („Vežbaću, držaću dijetu, preskakaću obroke i tako dalje – sutra“).

Nudimo nekoliko rešenja za prevazilaženje emocionalne gladi…

*Kad mrtvi-gladni dođete kući, pojedite najpre veliku porciju salate. Ona će vam napuniti želudac i obuzdati apetit. I, naravno, idite ranije na spavanje.

*U društvu smo skloni da jedemo i pijemo više nego što nam je potrebno.                                            Kad se nađete u ovakvoj situaciji, odlučno recite „ne“.

*Kuvajte sami, tako ćete kontrolisati i količinu ulja i soli (koji su najzaslužniji za taloženje viška kilograma), a ujedno ćete kontrolisati i količinu hrane koju jedete.

*Imate problema na poslu, veza sa partnerom je zapala u krizu, imate finansijskih problema, pa utehu pronalazite u hrani? Pozovite prijateljicu na kafu i ispričajte joj sve što vam „leži na srcu“. I neka kafa bude bez mleka i šećera!

*Zaustavite se kod trećeg zalogaja. Zapitajte se da li jedete zato što ste u društvu, zato što ste sređni ili zato što ste zaista gladni.

*Kad vam je dosadno, mažite nokte. Tako ćete uposliti i ruke i mozak.

*Posle posla idite na masažu, na plivanje, u šetnju. Odaberite bilo šta što će vas opustiti, a što ne podrazumeva sedenje na krevetu i „zatrpavanje“ emocionalne praznine hranom.