Zbog smanjenja aktivnosti tokom zime, važno je obratiti pažnju na ishranu. Ne znači da treba da budemo opsednuti kalorijama, ali da unosimo manje slatkiša i brze hrane, ništa radikalno! Samo malo više pažnje da obratimo na voće i povrće, jer hladnije vreme može izazvati i želju da u hrani nalazimo utehu. I to pre svega u hrani bogatoj ugljenim hidratima, kao što su beli hleb, testenina, sve od onoga što povećava krvni kritisak, a dovodi do prejedanja.

  1. Izaberite pametno protein

Telo sagoreva 90 kalorija tokom varenja 300g pilećih grudi! Da ne biste zimi dobijali na težini, važno je da izaberete nisko masni protein vrhunskog kvaliteta: riba, piletina, govedina,jagnjetina, jaja, mahunarke(ovas,pasulj),koziji sir… jer se radi o namirnicama koje imaju efekat da pomažu sagorevanje masti tokom varenja. Hrana bogata proteinima reguliše nivo šećera u krvi a utiče i na samo raspoloženje.Veličina proteinske porcije za jedan obrok jednaka je veličini dlana osobe.
Hrana bogata vlaknima koja daje osećaj sitosti duže vreme, puna je vitamina, antioksidanasa i minerala, i pomaže da se poveća imunitet, brani od gripa i prehlada.Preporuka je da dnevno imate tri obroka, uz dve užine.Na primer:
Doručak: dva kuvana jaja, integralni hleb, feta sir
Užina: mala šačica oraha uz šolju zelenog čaja
Ručak: kuvani mlad kupus sa junetinom,salata od sveže rendane
šargarepe i celera začinjena sa sokom od limuna
Užina:jabuka ili kruška
Večera:proja sa jogurtom

  1. Budite hidrirani

Žeđ nas tera da jedemo više čak i kada je malo vode sve što nam je potrebno . Zimi je teže uočiti znake koji ukazuju na nedostatak vode u organizmu, što uzrokuje osećaj gladi, glavobolju, zatvor, ispucalu kožu. Suv i topao vazduh u zagrejanim prostorijama takođe može izazvati dehidrataciju. S toga nije na odmet da se zapitate,narolito ako je kasno popodne: koliko sam vode popio danas?.Pokušajte da pijete minimalno dve litre dnevno.Tu se računaju i laganije supe, voda sa limunom, čajevi..Za ubrzavanje metabolizma uvek je dobrodošao zeleni čaj(bogat antioksidansima) ili čaj od cimeta (reguliše nivo šećera u krvi).

  1. Dodajte začin hrani

Puter i kremaste sosove zamenite začinima! Cimet, korijander, kurkuma, biber, beli luk, senf, aleva paprika,dodavanje hrani nekog od ovih ukusnih začina, ne samo što poboljšava ukus hrane, već i pozitivno utiče na zdravlje. Začini su bogati antioksidansima, pomoći će u borbi sa slobodnim radikalima kojima smo izloženi. Ako volite ljuto, čili i aleva paprika će ubrzati vaš metabolizam. đumbir i kurkuma su posebno efikasni u borbi sa upalama.

  1. Šetajte i zimi

Kome je do vežbanja po ovako hladnom i mračnom vremenu? Ali čak i zimi, izlazak napolje može da doprinese boljem raspoloženju.čak i da Vam poboljša koncentraciju. Obucite se i izađite, važno je da ste zaštitili glavu i ruke.Poneka vežba zagrevanja pre izlaska na svež vazduh je naravno dobrodošla .
Šetnja je lagana, zahteva ništa drugo do dobar par cipela, i malo volje. Sagoreva kalorije, povećava cirkulaciju, a srce i pluća dobijaju posticaj. Šetnja znatno smanjuje stres, pravi je stres reduktor.
Zimski sportovi uključuju društvo.Nije Vam cilj da postanete profesionalni bodibilder, ali u cilju sagorevanja poneke kalorije i obično klizanje može da bude prijatan izazov i mogućnost da ostanete fit.

  1. Dovoljno sna

Na osećaj gladi utiče i manjak sna, jer dovodi do lučenja hormona grelina u krvi koji povećava apetit i tera telo da unosi masnu hranu kao način brzog snadbevanja energijom. Potvrđeno je da oni koji imaju kratak san uzimaju hranu noću, kada za to nema potrebe. Idealno bi bilo ako bi ljudi odlazili u krevet u 23 sata, a ustajali u 7 časova.

Šta kada je previše hladno? Joga, pilates i bazen, kako god,osobe koje vežbaju i kreću se mnogo su boljeg raspoloženja. Za vežbe kod kuće potrebna je samo motivacija : trbušnjaci, čučnjevi, sklekovi…Imajte na umu da je 30 minuta dnevno vežbanja kod kuće više nego dovoljno.