„Bio sam potpuni idiot! Ja sam deo lenje generacije koja je slepo plesala na žurki i sada je bolesna. Viđali ste me u filmovima, videli ste kako sam izgledao„, rekao je legendarni glumac Tom Henks  nakon što je saznao da boluje od dijabetesa tipa 2.  Nisam se nikada odavao alkohololu, drogiranju..Mislio sam da ovo mogu izbeći tako što izbacim zemičku iz čizburgera. Pa, potrebno je malo više od toga, rekao je tada.

Nutricionisti koriste izraz „sendvič generacije“, da bi opisali generacije ljudi koji na primer, vode računa o svojoj deci i ostarelim roditeljima, ali ne vode računa o sebi. Tom Henks se trudi da izgubi na težini i popravi zdravstveno stanje. Ljudi u srednjem životnom dobu moraju da se aktiviraju, kako bi smanjili rizik pojave dijabetesa tipa 2, demencije, invaliditeta, što je veliko opterećenje ne samo za osobu već i porodicu.
Možemo li postati zadovoljni u svojim četrdesetim godinama?

Tri jednostavna pitanja, a odgovori na njih otkrivaju da li nam je potrebno „buđenje“:

1.Kako reagujete na stres?

Ako se ne opuštate i dok šetate, imate problem. Koristite svoj um za kontrolu stresa. Hormoni nisu odgovorni za povećanje telesne težine (možda za 1kg do 2,5 kg). Ostalo je rezultat prejedanja, lošeg životnog stila (nekretanja i stresa). Pokušajte da prepoznate šta kod vas izaziva stres i da ga spremnije dočekate u budućnosti. Svakodnevno odvojite vreme za nešto što vas relaksira, pravite plan za naredni dan(e), i nivo stresa će se smanjiti. Uobičajeno je i da sami sebe preopteretimo – zadajemo sebi previše obaveza, i sami rešavamo ozbiljne probleme. Potražite pomoć i savet, pričajte sa prijateljima, i na taj način se oslobađate stresa.

2.Koje količine hrane jedete?

Smanjite porcije jer su realno prevelike. Pratite masti u organizmu, ne samo telesnu težinu i neka Vam cilj bude smanjenje telesne masti. Sa godinama, organizam nastoji da skladišti više masnog tkiva, ali znajte da to nije neizbežno. Pad u „preformansama“ treba što spremnije dočekati ne prepustiti se „zubu vremena“. Procenat masti u telu od 18%- 28% u četrdesetim godina za žene je prihvatljiv, a obim stuka ne bi trebalo da prelazi 88cm (a za muškarce 100cm).

3.Imate li potrebu da vežbate?

Kao starimo, motivacija za vežbanje opada. Vozimo se do posla i sedimo na poslu,a mnogi ljudi gojaznost smatraju normalnom. Starenjem, gubimo mišićnu masu i metabolizam se usporava. Trening može i preokrenuti ovaj proces.Čak i sami sklekovi i čučnjevi puno znaće.